Ruisa

2011-12-23
11:57:01

Vad är konst för dig?

Konst är ett sätt att uttrycka mig själv.
Jag kan inte förklara mina känslor med ord, utan
det får bli med bild istället.
Det är ett sätt att uttrycka glädje, sorg, ensamhet, kärlek, vänskap, hat,
eller så känner man bara inspirationen från ingenstans och måste rita det.
Om jag fick ta med mig ett ritblock och penna till skola, istället för en räknebok
och mun, så skulle det säkert gå bättre för mig.

Konst är nåt jag älskar.
Men vad vissa missförstår är när man ritar nåt bara på skoj,
och så kommer den personen fram och säger: "är du emo eller?"
Jag blir så förbannad på det! Låt mig vara!
Låt mig få rita det jag känner för.
Jag kanske bara behöver öva på en pose eller färger elller nåt alls.





Så, vad är konst för DIG?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: