Ruisa

2012-06-26
00:01:15

The Legend Of Korra
Den andra säsongen av serien Avatar :3
Avatar var liksom min favoritserie. Gud så bra den var!!!!
 
 
Jag började kolla på andra säsongen nu, där det är en ny avatar, en vattenbändare som heter Korra.
Jag måste säga att jag tror att den här säsongen kommer bli både bättre och sämre.
Det bättre är nya egenskaper, nya ställen och förnyad humor.
Det sämre är att det utspelar sig på en yngre tid. Likt andra världskriget-tiden, vilket jag är lite sådär om :/
Det känns som om fantasyserien förlorar sin styrka i genre :S
Och dessutom så är det inte ALLS många kvar från första säsongen: Aang, Socca, Zuko, Toph etc... Alla är döda!! OAO Jag ville iallafall att Toph skulle vara vid liv, men näääj... Hon har en dotter dock OoO En järnbändare! Och en surpuppa x'D
Tillbaks till det positiva: Det bästa trots denna förnyelse är att de har kvar sin ursprungliga klädstil ^^...på sätt och vis... Visst har den utvecklats och så... Men "gamla kina"-temat finns fortfarande där :'D
Men än så länge har jag tyckt om den, trots nackdelarna :3
 
The legend of korra har inte kommit till sverige än, så om man vill se avsnitten kan man enkelt söka på google med engelsk tal. Funkar liiiiika bra ^^
 
Stan och teknikerna ser lite ut som en blanding mellan Europa och Asien. Speciell kombination.
 
Det är är då gaaaamla Katara från första säsongen och hennes och Aang's son Tenshin :3 Å barna' xD
Det här är då Lin Beifong, Toph's dotter :'3 Hon är en "cheriff" och en järnbändare.
Och eftersom jag älskar Toph så mycket så får hon också vara med :) TOPH JAG SAKNAR DIG I DEN NYA SÄSONGEN!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: