Ruisa

2014-01-01
14:59:58

jag gör alltid så jävla mycket saker
Det är något helt galet vad jag vill göra saker. 
Hela tiden får jag beslutsångest över att jag aldrig har tid med att göra allt. Egentligen 
har jag ju nästan all tid i mitt liv med det mesta men det känns nästan som om så fort jag börjar i gymnasiet ska jag vara klar och fullärd och kunna allt det där jag alltid velat kunna. 
Exempel jag vill kunna och delvis uppnått:
 
  • Volta (nein, kan ej)
  • Lära mig det japanska språket (delvis, har kommit en ganska lång bit men har mycket kvar)
  • Lära mig spela piano och kunna akorder (helt ok, inte perfekt)
  • Lägga upp videos och sånt, vara underhållande och informativ
  • Blogga! (samma anledningar som med videos)
  • Förbättra mitt tecknande
  • Lära mig animera (i never learn OAO)
  • Skriva klart mina böcker och noveller (fett oklara)
  • Göra klart min träningsserie (The One For Me, en övningsmanga jag har kommit upp i 16 sidor på)
  • Börja dansa (ska ansöka till en bra dansskola på modern dans och/eller streetdance och/eller modern jazz den här våren)
  • Bättra mina fotokunskaper
  • Lära mig photoshop korrekt
  • Börja på mina andra mangaidéer (de bara ligger och skrotar och jag får bara meeeer och meeer ideer hela tiden)
  • Börja gymma! (heyhå need a träningskort :c)
  • Lära mig gå ut och springa! (www.latchey.se :*)
  • Få bra slutbetyg och hamna på minst 295 poäng (har 290 just nu minus de ämnena som slöjd and stuff)
  • Jobba arslet av mig så jag kan känna ihop massor med stålars och få ett bra cv!! (har hittat ett nytt jobb på en tulpanodling, ajaj mina fingrar :S)
  • Vara med mina buddies och ha jävla kul och vara galna tillsammans!
  • Börja måla mer på tavlor (:O!!! jag suger på det något förfärligt :S)
  • BLI EN MAKEUP GURU! :OOOOO!!!! Nämen bli bättre med mina sminkkunskaper
  • Bli bättre med mina hårkunskaper
  • Lära mig yoga! :D
  • Resa utomlands utan föräldrar
  • Göra mitt eget smink och egna t-shirtar
  • Shoppppppppaaaaaaaaa <3
  • Spela bas <3
  • Kolla på filmer jag vill se
  • Kolla på serier jag vill se
Och mer saker jag inte kommer på just nu, men det här är i princip alla saker som jag måste välja mellan att göra varje dag OuO Jag är en pysslig person, och jag älskar att göra saker!
Men jag har liksom aldrig tid att göra de här sakerna bara för att jag är patetisk och hålkler på med mobiljäveln eller gråter för jag har beslutsångest.
Därför ska jag försöka lägga upp en bättre planering på mina veckor, så att jag kan passa in allt jag vill få med. 
Taggar: 2014, adrianxdalin, anime, art, artist, blue hair, deviantart, japan, japan subculture, japanese, karate, makeup, manga, ruisa, styling, stylist;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: