Ruisa

2014-05-13
21:23:35

Ahahaha plågsam dag :'c
Mmmm mensvärken, don't we all girls love it?
 
Jag är en sådan person som får så jävla extremt ont, förra gången var jag inne på Glitter i Täby och låg och grät/skakade på golvet, myyyys! Bästa dagen!
 
Idag var det nog inte riktigt samma ohohoh. Fast likt.
(notis: anledning till att jag skriver det här är för att jag ville 
skriva något och kom inte på något så går igenom dagen hahah!)
 
Kommer till skolan, och man liksom känner på sig att värken ska slå till senare under dagen. Min brukar vara som värst vid 12-tiden. 
En lektion går; helt ok
Två lektioner går: aaa... nu börjar det värka lite...
Tre lektioner (franska, lektionen innan lunch): Världen börjar falla i bitar, sitter och gråter
medan jag har så jävla ont. Fina Malin tar mig till skolsystern där vi blir sittande utanför och tvingas vänta på att hon ska bli klar med sitt samtal. Jag var nog inne på föda-barn smärtor här och var lagom sur på att hon aldrig kom ut, då sticker en annan lärare in huvudet och ser vad som händer så hon låser upp vilorummet.
Visstvisst, att ligga i sängen är väl skönt men herregud vad jag verkligen behövde en vetekudde!
Vetekudde - En krampande tonårings bästa vän

Så jag ligger och gråter/vrider/panikar/sparkar på väggen intill skolsystern för att hon aldrig blev klar med det jävla samtalet. Var duktigt irriterad på allt, lyckligtvis var Malin där som tröst.
 
Skolsköterskan blir äääääntligen klar och kommer in. Jag ber henne det snällaste jag kunde:
-snälla hämta en vetekudde nu då.
Hon kommer tillbaka med en vetekudde, sen en större (♥) och jag tackar gudarna. 
Malin kryper intill mig och tillsammans ligger vi där medan jag långsamt lugnar ner mig.
Till slut somnar båda två.
Jag tror svenskar skulle ha nytta av en vilopaus under arbetet/plugget. 
Skönaste stunderna, och jag trodde att smärtan hade gått över så vi gick mot hemkunskapen,
vilket det som tur var eftersom vi båda hade missat lunchen för det här. 
(förlåt malin än en gång)
 
Börjar laga mat, jag skivar kycklingbitar, käner att smärtan börjar komma tillbaka
men tar det inte på allvar. 
Ska hämta grillkrydda, letar desperat, börjar känna mig kallsvettig, jag blev nog vit i ansiktet, allt bara gjorde ont och jag blev sjutusan snurrig. 
snart börjar det bli vitt i mitt synfält och jag får svårt att koncentrera mig. 
Både Malin och hk-läraren säger åt mig att gå ner till sjuksyster igen, jag uppfattar inget och var borta i princip.
Så lägger jag mig på golvet och vet inte vad jag ska ta mig till. 
"Jag älskar mensvärk" -said no girl ever
Jag säger att jag inte kan ställa mig upp, hade knappt något balanssinne eller förmåga att prata. 
Malin och hk-läraren leder mig till skolans hiss som ska ta mig till skolsköterskan igen.
 
Där känner jag att jag kommer kräkas. Malin tar fram en bunke. Jag kräks. Jag har inte kräkts på flera år, hade glömt den vidriga och pinsamma känslan. Äcklad.
Haha bad Malin att gå ut ur rummet, ville inte att hon skulle se det, inte känna den vidriga lukten. 
Det blev så otroligt pinsamt men jag tackar så mycket för att hon var där. 
Hon ringer min mor och mamma kommer och hämtar mig.
 
Annorlunda mensvärksdag, förlåt att jag delar med mig av den ^^
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: