Ruisa

2012-07-28
03:11:25

Each day I'll grow older
HOME AGAIN :3
Jag har kommit hem från Polen. Vi har varit i Gdynia och sen Ustka :3 Det var verkligen underbart i Ustka >.< Jättefint, speciellt på natten. Då var det magiskt OwO!
Tror att jag laddar upp några bilder senare. Nu är jag trött och hade bara planerat att lägga upp teckningarna
som gjordes under dessa 11 dagar :)
Haha, exprimenterade med min stil lite, så det är inte många teckningar som har ett band till varandra ;) Så de mesta är olika stilar jag provade på (som gick ganska bra, faktiskt :3) Den realistiska stilen gick bättre än förväntat :D Annars är de olika stilarna till mina totalt olika mangas som jag planerar :)
Hope you'll like it ^^
 
 
Inspiration från indiandansen vi såg i Ustka. Underbar :'3 (mer i cartoon/disney-form. ögonen är inspirerade av filmen Atlantis, en underbar tecknad DreamWorks-film som ligger nära vid mitt hjärta, och kroppsanatomin är inspirerad av disney prinsessorna, mestadels Pocahontas ^^)
En väldigt adrianxdalin (jag asså) variant av formen Chibi. (Chibi=liten, gullig, mindre format) Denna karaktär tillhör Icy-Panda2 på DeviantArt. Hon frågade om jag kunde rita hennes gulliga lilla tjejiga pojke Kiyoshi ^^
Också ett bra exempel på ett AdrianxDalin-verk. När det kommer till förfrågningar vill jag inte exprimentera med olika stilar, utan hålla mig till min egen (fast kanske med inte så överdrivna kroppsdrag som jag gör xD). För det känns liksom som om de frågar mig för att de gillar min personliga stil, och förväntar sig den också :)
Denna söta lilla blåa tjej som heter Mizuki tillhör daddysgirl554 ^^
Ännu en förfrågan (har ganska många, och försöker göra klart dem också :3) Som sagt så håller jag mig till min väldigt typiska stil när det kommer till förfrågningar och den här tuffe unge herren Drake tillhör Dark-Angel15-2010 :3
Det här är någon form av realism, samtidigt inte. Det är mer realism/cartoon x3 Och så behöll jag mitt sätt att rita demonögon :3 Inspirerad av mitt alterego och karaktär/ikon Death Kid White ^^ "Red Like Blood"
Den här är inspirerad av den magiska musiken jag har på min spellista ^^ realism/cartoon
Jag såg ett youtubeklipp om en tjej som ritade en liknande stil, och det ville jag prova. Bara ansiktet då alltså :) Realism! "Those Beautiful Green Eyes"
Mitt söta lilla gaypar för min framtida manga "Neko Boi". Mer riktad åt mainstream-shojomanga (stora huvuden, ögon och nätta kroppar, tjejmanga). Takahiro (långhåriga) och Iruka (korthåriga). Iruka är inte lång, han sitter bara på Takahiro's knä. Det röda snöret är en japansk tradition på alla hjärtans dag, då den och personen den gillar ska knyta fast den röda tråden runt lillfingret för att symbolisera att deras kärlek kommer att hållas. Och... jag valde att de skulle ha den i munnen istället xDD "The Red String - Yaoi Cats"
Jag har inte samlat ihop mina karaktärer så här förut, och jag kände att det var dags för det :) Efter att ha läst Nemi-bibeln två gånger under resan kände jag att jag ville rita den här scene med tanke på att hon är på krogen mestadels. Från vänster till höger: Jaal av jordalverna (som verkar lite intresserad av Adrian xDD), Adrian Kuro (den ena huvudpersonen i min serie, ps: han är blind! Verkar inte uppfatta att han har en beundrare xD), Samy Satama (den andra huvudpersonen i min manga. En aning för mycket att dricka, och det börja bli liiiiiiite för mycket xD jag är för elak mot mina karaktärer xD Adrians bästa vän) och Corina Kuro (Adrian's storasyster och dessutom Samy's flickvän. Det är inte Adrian hon gnäller över, utan det är Samy som hon hittar på krogen en aning full och vill att han ska gå hem) Min mest typiska stil :3 alla karaktärer är från min manga Black Moon
Övade lite på ansiktsuttryck till White :3 Eftersom han är en själslukande demon har han inte många snälla uttryck xD Han är mitt alterego och ja, ikon :) Funderar nääääästan på att göra en manga av honom och hans syskon. "Death Kidz" skulle jag definitift döpa den till ^^ Den här mangastilen är ett typiskt drag för AdrianXDalin (jag ;D) men är endast till för demoner och onda andar ^^ Jag syftar mestadels på ögonen som är utan glans, oftast "lysande" och mörka ringar, ska ses som "smink", runt ögonen. Och det breda leendet :3
En annan form, men fortfarande jag, av min stil. Detta är en liten sneakpeak på min manga "Yume - The Night Of A Thief". Yume är då en tjuv (OCH DET ÄR EN HAN FÖR GUDS SKULL!) som stjäl om natten. Damerna i byn verkar dock inte ha något problem med honom, då han lyckas starkt och smidigt komma undan deras tråkiga män, och blev då kallad Yume som betyder Dröm på japanska. Han är inte en människa, utan en alv vars folk blev uttrotad, och hans levebröd är byn en bid ifrån hans hem. Han vägrar stanna, titta eller ens prata med damerna, vilket gör honom extra intressant och mysterisk. Han har som mest kul när han blir jagad, då han utklassar den uppretade mobben emot honom.
Sar-Sei i sina fina trädgård (sorry, jag försööökte göra en fin trädgård. Övar fortfarande på bakrunder) i landet Liir. Där sitter han, dagarna i ändå, och fånar sig. Mycket märklig varesle. Är en karaktär till Black Moon han pckså ^^
Haha, smexy teacher xD Ja, nu för tiden är mitt signaturdrag kvinnliga kurvor och former när jag ritar.
Annars är hon ritat i ganska mainstream-mangaform, med stort huvud och stora ögon :3
Adrian Kuro - The Black Rain. Min blinda lilla förvridna pojke ligger nära mitt hjärta. Har till och med drömt om honom, när jag var som mest aktiv och intresserad av ideer till Black Moon. Jag saknar de tiderna... Då jag hade EN manga -.- Nu har jag ideer till tusen :S Jag menar: Black Moon, The One For Me, Yume, Neko Boi och kanske Death Kidz. Alla har väldigt olika stil, men är ändå väldigt mycket jag.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: