Ruisa

2012-11-16
23:20:13

Hoppa inte!
På toppen på taket
Är luften så kall men så lugn
Jag säger ditt namn tyst
Du vill nog inte höra det just nu
Med ögonen på staden omkring mig
Räknar jag tårarna som faller ner
Och det där som jag lovade
Det som ni inte hittade
 
Och jag skriker till natten
Snälla, gör det inte
Hoppa inte
Livet kommer inte att leda dig någonvart
Det ser ner på dig
Men hoppa inte!
Släpp minnen fria
Av dig och mig
Världen är där nere bort från dig
Snälla, hoppa inte
 
Du öppnar ögonen
Men du kan inte minnas att jag föll
Snön faller tyst
Jag kan bara inte känna det något mer
Någonstans där ute
Förlorade jag en gång mig själv i min smärta
Men du öppnar ögonen
För att börja om igen
 
Men så upplever du det igen
och du tänker: ta min hand den här gången
Snälla gör det bara
Hoppa bara inte!
 
Målade jag igår kväll
Känner mig inte så speciellt glad, trots en bra kväll som bara slutade dåligt
pga mina panikattacker. Åttan skulle vara svårt, säger de. Well, no shit. IT SUCKS!!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: