Ruisa

2015-09-03
19:00:08

Mor och Far

Mitt hjärta går ut till mor och far

Jobbiga som fan, gnälliga ibland

 Men det är de jag har

 

Min mor, hon kämpar än

Med komplex och depression och sjukhusbesöken

Hon är känslig, och vi kan bråka

Jag är också känslig, men vi båda har en låga

Vi slutar inte kämpa, vi står vid varann

När jag är svag kryper jag upp till hennes famn

Tillsammans gråter vi, skrattar vi, krigar vi

Hon följer hjärtats röst, en kraftfull individ

 

Min far, han är vis på livet

Låter aldrig en dag tas för givet

Han också har varit med om helvete

Sagt saker, gjort saker, sånt som tär på samvetet

Men han har lärt sig av sina misstag

Han har lärt sig av att ibland vara svag

En klok man en går till med sånt som tynger på axlarna

Han följer erfarenhetens röst, har en otroligt stark livsanda

 

De båda har varit med om så mycket hjärtskärande

Mor som bara ville ha ro, far som bara ville vara livsnjutare

Förlåt för allt stök, förlåt för allt sårande

Kunde inte ta hand om mig själv, mitt liv var inte lovande

Det kan fortfarande störta, men ni finns alltid

Med er får jag hopp om något, tror jag ser en framtid

Älskar er, mor och far, för att ni aldrig ger upp på mig

Det är så mycket kvar av er man kan lära sig


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: