Ruisa

2011-02-10
22:00:40

Friträning är det bästa!

AAAh, det är så skönt att träna på torsdagarna. Det är såhär friträning så man får välja mellan kumite eller kata (fight eller ihopsatta rörelser) och jag valde att
träna lite på kata. Sen frågade jag Sempai (lärarens medhjälpare, om man säger så) vilken kata jag skulle köra.
Innan jag säger vilken hon gav mig så ska jag bara säga vilken ordning katorna går i:

Matzukaze - den första katan man lär sig (vit/gult bälte)

Rohai - den andra katan man lär sig (orange/grönt/blått bälte)

Baisaidai - den tredje katan (blått/lila/brunt bälte, även svartbältade då)

Anan - tävlingskata som svartbältade kör, även brunbältade (den är avancerad)


Tyvärr kan jag inte namnen på resten ;)
Men gissa vilken kata jag skulle få köra om jag ska köra på katapokalen (tävling)? ANAN! Sååå glad är jag just nu. Har velat köra den länge. (duktiga eller högbältade får köra den här katan)
Så nu är jag såååå HAPPY!!!!



Kommentar:
#1: Sandra

Hej! Vill du vara med och tävla om ett int halsband? Klicka då här: http://selb.blogg.se/2011/february/tavling.html

2011-02-11 @ 11:21:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: