Ruisa

2011-11-06
20:58:00

Karatetävling!

Idag var jag med i en karatetävling.
ÄNTLIGEn säger jag.
Jag kom lite tidigt, dock, så jag fick vänta i 6 timmar på att
min grupp skulle börja.
Det är såhär, att det sitter tre dommare på varsin sida.
De har två flaggor i sina händer, varsina.
En röd, Aka, och en blå, Ao.
Jag hade ett blått bälte. Min motståndare hade ett rött.


(En kata är en slags samling av rörelser, funkar som en dans)
Det verkade som om en av domarna gillade min kata.
Jag åkte ut, men fick iallafall en blå flagga.
Det är jag glad för :)



Pappa filmade, men filmen kommer inte upp förrän
på söndag (jag får inte ta med mig kameran till mamma) ...
så ni får vänta.
Jag spelade in några från mitt lag också. Det får ni också se på söndag ;D


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: