Ruisa

2012-08-25
12:48:02

Min hårhistoria xD
Från 2010 till 2013 idag :D
 
När jag startade bloggen fick jag leva med en datorkamera, och hade en närmast naturlig hårfärg.
Såhär ser min normala hårfärg ungefääär ut ^^ Hade hår till brösten
Jag har alltid varit en luggmänniska, så jag bestämde mig för att klippa lugg och färga det rött.
Alla har alltid sagt att min bästa hårfärg är rött, jag håller såklart inte med dem.
Här märkte jag att jag kunde få med hår att se kort ut. Jag satte upp mitt hår i en toffs och sedan drog fram allt hår. Jag blev hemskt intresserad av att klippa mig kort.
Och till slut fick jag mitt idiotryck och klippte det kort. Klippte av allt mitt långa hår och det blev en svårburen pojkfrisyr. Alla sa att det var snyggt, men jag kände mig inte aaalls snygg. Dock det bästa var att duscha. Det torkade så snabbt :O
Jag lekte och exprimenterade med min frisyr, som jag alltid har gjort i mitt liv. Stackars hår xD
Jag tröttnade på en röd hårfärg så jag färgade det svart medans håret fortsatte att växa.
...och växte! Och jag själv tog mig till saxen och klippte en halvlugg, sparade en bit.
Och när jag och Malin var i Polen för första gången tillsammans, ville jag jättegärna ha extansions. Ewa (min lådsasmamma) tyckte om mitt svarta hår, så hon sa åt mig att om jag skulle få extanisons, måste jag färga det brunt igen.... GAH! (det är inte extansions med klipps, utan sånna som sitter fast)
När jag äntligen fick ta ut dem, såg jag hemsk ut i håret. Jag var brunett och håret var fult och ojämt. Så då bestämde jag mig för att klippa mig i en page och färga det rött igen xD Eftersom svart hår tydligen inte var ett alternativ för mina föräldrar O.o
Sen ville jag bli vithårig. Så jag började med den ljusaste blonda färgen jag kunde hitta. (blev orange-gul hårig haha xD)
Efter ett dussin färgningar ungefär haha blev jag platina. Lyckades aldrig färga det helt vitt, men det blev vääälidgt ljust ^^
Då... jag precis hade färgat mig, badade jag i poolen och började märka att jag fick turkosa skiftningar i håret, och ville se hur turkost det kunde bli. Det blev vääldigt turkost, även om det inte syns så tydligt med iphone.
Efter några vanliga duschar utan nån blekning eller nåt för att bli av med kloret i mitt hår, blev det som det var igen, nästan ljusare ^^
Och nu är jag grönhårig ^^ Hoppas ni lyckades underhålla er med det här xDD

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: