Ruisa

2012-06-28
14:28:09

Listen up, mangaka's!
Jag tittar på Bästa serien någonsin!!! >D<
BAKUMAN ÒuÓ
 
Det handlar om två pojkar som ska bli japans största manga-tecknare och ohboy va gott XD Nämen den är så grym, så grym!!
Jag vet inte vad som gör den så intressant, men den är helt enkelt bäst! Den ger ut information om hur det går till när man vill bli mangatecknare på heltid och vad som händer efter det.
Det är ju grymt för mig, om jag ska bli manga-tecknare :D (Jag utvecklas fortfarande :/)
Min gamla mangalärare som hjälpte mig att förstå vad jag gjorde har gjort klart en manga som heter Vortex, den verkar grym, och säljs :D
 
Tyvärr har hon det lite kämpigt med pengar, men jag hejar på henne!!! ÒuÓ Om jag bara fick köpa hennes manga...
 
Men iallafall! För att se denna anime Bakuman gratis går ni in på animefreak.tv och trycker på anime a-z och bokstaven B såklart :D
Jag har hört om den här mangan förut, men ville se hur den var efter att JoeyBlondeWolf på youtube tipsade ^^
 
En av framsidorna till mangan :3 beautiful *o*
 
Haha, efter att ha sett den, blir jag så peppad själv på att jobba hårt med mina egna serier ^^
Jag har 3 projekt och får ideer till en ny -.-
Första: Black Moon (den har jag valt att vänta med tills jag känner mig äldre och redo)
Andra: The One For Me (Har jag kommit längst med och faktiskt ritat upp sidor. Är en kort manga, och har kommit 12-13 sidor nu :3)
Tredje: Yume - The Night Of A Thief (har jag inte börjat på, men funderar på att göra det efter TheOne.etc)
 
SÅLD XD
Näjmen och den fjärde iden är en yaoi neko manga (Yaoi=kille+kille)gay, Neko=Katt) där karaktärerna har kattöron och svans (väldigt vanligt in manga-anime världen för er som inte vet) En shojomanga (flickmanga) om kattpojkar som faller för varandra etc xD. Har inget namn för den än, men jag kommer på en så småningen :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: