Ruisa

2014-03-08
00:34:00

Tonårsproblem
Jag kan inte hitta en näsring som är rätt.
Köpte en men den var billig och blev alldeles krokig
Grymma öde
 
 
Peter ville också att jag skulle vara med i en skrivartävling med en skoluppgift han tyckte om, men jag kunde inte eftersom det är ett speciellt tema i tävlingen och jag bara vill inte skriva enligt ett tema.
Svårt liv
 
 
Det är så otroligt ovanligt och lite tråkigt att vara brunett, men jag vänjer mig mer och mer antar jag.
Får sluta var sådan attentionwhore, I guess. IT RUNS IN MY VEINS DUDE!
Lyckligtvis blir jag lilaröd snart.
 
 
Jag har ingen aning om vi någonsin kommer att resa iväg, jag och tjejerna.
Det är inte Rom längre, det är Malta och vi har skjutit upp till efter Nationella Prov så mycket som möjligt, vill ju ha en chilltid där vi avslutar allt och bara är med varandra.
 
 
 
Känslobarometern går upp och ner hela jävla tiden, värsta manodeppig. 
Kan vara så otroligt ledsen på mig själv ibland, men det blir alltid bättre tack och lov.
Man ska inte grina över sådant utan istället fortsätta att leva och rocka fett.
 
 
Jag vill till Japaaaaan
 
 
Jag är fett trött nu, är så stressad över alla stora projekt som bara packas på nu, men kommer vara så jävla glad och lättad när det är över och jag får sommarlov och sen börjar i gymnasiet ♥
 
 
Gud jag börjar i Gymnasiet snart!! Är helt hejkonbacon och craycray!
Så otroligt spänd över den nya miljön och en förändring, samtidigt som jag kommer sakna klassen så otroligt mycket, ja, t om våra stökiga pratkvarnar..?
 
 
 
Måste fixa intagningsproverna. Jag hade ju tänkt att börja på Cybergymnasiet i Odenplan (döm mig inte snälla, folk ska allt kommentera det) för att gå Estetik, Bild och Form. Jag valde skolan eftersom jag tror inte på effekten av gymnasiet. Gymnasiet är något man ska ha kul med och trivas med. Det är en enda stor favoritsyssla där man får hålla på med det man tycker är intressant och roligt, inte bara för att bestämma sin framtid och fastna i någon slags svacka. 
Visst får man en liten knuff där bak med utbildning, men t ex min låtsasmamma har jobbat sen hon var 15-16 utan utbildning, och hon har ett jättebra jobb som hon tycker är kul och får bra betalt. 
Det går visst!
Efter gymnasiet vill jag starta ett eget företag, och jag hade tänkt att gå på kurser i att skapa ett företag och lära mig lite företagsekonomi så jag är så redo som möjligt. 
Om det inte blir det företaget jag tänkte så vill jag öppna ett hundkafé. Det finns bara 2 st i Stockholm och vi älskar en av dem. 
Förlåt jag gled ifrån ämnet. 
Gymnasiet, så var det ja!
Som induviduellt val är jag osäker på. Det finns så många saker som är intressanta och jag undrar om man kan välja fler. Troligtvis inte, men ändå!
Jag vill läsa både engelska 6 och 7, läsa japanska, köra extra på grafisk design och konst och sådant. 
Väljer jag engelskan kan jag få en certifikat från Cambridge som min mamma och då kan jag ansöka till flera högskolor och akademier runt om i världen för att studera konst. 
Lär jag mig japanska uppfyller jag en av mina största livsdrömmar, det har varit en stor dröm sedan väldigt länge, eftersom jag älskar Asien och framförallt Japan.
Grafisk design och konst är bra så himla underbart och roligt så det är också ett sådant självklart alternativ. 
Så mycket val hela tiden!!!
 
Jag vet att Cybergymnasiet inte har världens bästa rykte, folk säger att det är en slapparskola som inte gör någonting. Låt mig ta reda på om jag gillar den innan ni ska hålla på och kommentera. Dessutom har jag lätt att bli stressad och få panikångestattacker så jag vill verkligen inte välja en jävligt satsig skola, även om jag har sökt in till t ex Södra Latin också. Jag vill ta mig tiden att lugna ner mig och andas innan jag bryter ihop, så därför väljer jag denna skola. 
 
 
 
Taggar: 2014, adrianxdalin, art, artist, brown hair, emo, emogirl, emohair, gerard way, hipster, hipstergirl, hipsterhair, indians, indie, indie scene, indiegirl, indiescene, leavethepanda, mcr, my chemical romance, ruisa, scemo, scene, scene girl, scenegirl, scenehair;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: